پنانگ کجاست؟
نوشته شده توسط : حسین

جزیره یا شهر پنانگ دقیقا کجا واقع شده است

این جزیره در کشور مالزی و در قسمت شمال غربی این کشور قرار گرفته است و همانطور که عرض کردیم یکی از بهترین مناطق مالزی برای گردشگران به حساب می‎‌آید. لازم به ذکر است که مساحت پنانگ چیزی در حدود 293 کیلومتر مربع است . عمده جذابیت آن به خاطر وجود تپه‌های جنگلی است که ناهگمون نیز هستند. دلیل دیگری که این جزیره بسیار محبوب است، به خاطر غذاهای بسیار لذیذ آن است. گفتنی است که پنانگ تفریحات بسیار جالبی نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

پل پنانگ

پل پنانگ از جمله پل‌های بسیار طویل در جهان است که گفته می‌شود در حدود حداقل 13 کیلومتر طول دارد و طولانی‌ترین پل در مالزی نیز به حساب می‌آید. اگر به مالزی و شهر پنانگ سفر می‌کنید حتماً دیدن منظره‌های باشکوه این جزیره را روی این پل از دست ندهید.

موزه‌ی اسباب بازی

اگر چه به نظر می‌رسد که این موزه برای کودکان است اما بازدید از آن به همه بزرگسالان نیز توصیه می‌شود. در این موزه در حدود 100 هزار برند از اسباب بازی‌های معروف جهان وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست. ضمناً در بخش‌های مختلف این موزه می‌توانید از سالن کارتن، سالن وحشت، سالن زیبایی و همچنین اتاق هیولاها نیز بهره ببرید.

باغ‌های گیاهان دارویی

در نزدیکی تپه‌های پنانگ که در چند کیلومتری این شهر قرار دارد، باغی پر از گیاهان دارویی وجود دارد که گفته می‌شود از گیاهان اصیل پنانگ گرفته شده است. تماشای این باغ بسیار لذت‌بخش بوده چرا که در کنار آن می‌توانید از وجود میمون‌های بازیگوش نیز لذت ببرید. در طرف دیگر، آبشارهایی را خواهید دید که صدای آنها روح‌تان را نوازش می‌کند.

تپه پنانگ

اگر علاقه دارید که از یک ارتفاع نسبتاً زیاد جزیره پنانگ را مشاهده کنید باید بر روی تپه این جزیره بروید که ارتفاعش در حدود 830 متر است. بسیاری از گردشگران برای این منظور خود را به این تپه می‌رسانند تا لحظات زیبایی را برای خود به ثبت برسانند. توصیه می‌کنیم که حتماً شب هنگام خود را به بالای این تپه برسانید تا یکی از زیباترین شب‌های زندگی خود را روی این تپه گذرانده باشید.

معبد خوکونگسی

در قسمت دیگری از جزیره پنانگ که هماهنطور که گفتیم از شهرهای دیدنی مالزی به حساب می‌آید، معبدی به نام معبد خوکونگسی وجود دارد که دارای قدمتی چند هزار ساله است. این بنا که در واقع شبیه یک قصر می‌باشد از معماری شگفت انگیزی برخوردار است که دیدن آن به همه توریست‌ها توصیه می‌شود. مشاهده‌ی گچ‌بری‌های بسیار دل‌ربا در این معبد و همچنین وجود نقش و نگاره‌های بسیار جذاب از دلایل اصلی بازدید از این معبد می‌باشد که ساخت آن کار دست یک استاد زبردست چینی است.

قلعه کورن والس

قلعه‌ای در شهر پنانگ وجود دارد که در سال 1786 توسط فرانسیس بنا شد. در حال حاضر در این قلعه یک نمایشگاه تاریخی بکار گرفته شده است که مرکز صنایع دستی و فروشگاه‌های بسیار جذاب است. در این نمایشگاه توپ مشهور هلندی که در گذشته به پادشاه جوهور داده شده است نیز وجود دارد. توصیه می‌کنیم که حتماً از این قلعه بسیار جذاب در شهر پنانگ دیدن کنید تا یک روز بسیار به یاد ماندنی را برای خود به ثبت رسانده باشید.

چه زمانی به پنانگ سفر کنیم

برای سفر به پنانگ حتماً آب و هوای این منطقه را باید در نظر گرفت. می‌توانیم پیشنهاد دهیم که در ماه‌های نوامبر تا ژانویه بهترین آب و هوا در انتظار این جزیره خواهد بود که شما عزیزان بعنوان گردشگر نیز می‌توانید در یکی از همین ماه‌ها به پنانگ سفر کنید. به طور کلی این شهر از جاذبه‌های دیدنی مالزی است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست داد.




:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: